V Košiciach pribudli zmodernizované električkové trate 
Pre vodičov sa skončia všetky dopravné obmedzenia súvisiace so stavbou.

01.09.2018 | Košický kraj | Autor: D.Semanová

Prvá časť druhej etapy modernizácie električkových tratí (MET) v Košiciach je oficiálne ukončená. Na piatkovom odovzdaní posledného úseku stavby, vrátane okružnej križovatky Moldavská, viceprimátor poverený riadením mesta Košice Martin Petruško prevzal od zhotoviteľa Eurovia SK protokol o ukončení stavebných prác. S rekonštrukciou MET sa začalo v novembri 2016. Pre vodičov sa v priebehu dňa skončia všetky dopravné obmedzenia súvisiace so stavbou.

Stavba MET sa skladala z osmičky samostatných úsekov vrátane meniarne. Súčasťou rekonštrukcie bola podľa Petruška aj obnova nástupíšť, informačných tabúľ a svetelnej signalizácie.

Ako povedal, záruka diela je päť rokov. „Je to obrovská stavba, na každej stavbe sa niečo nájde, predpokladám, že aj spoločnosť Eurovia je pripravená, aby v rámci reklamácie vedela odstrániť závady, ktoré vzniknú,“ uviedol Petruško.

Momentálne je pre nás veľmi dôležité, aby bolo čím skôr vydané kolaudačné rozhodnutie, aby po trati mohli jazdiť električky,“ povedal s tým, že stať by sa tak malo koncom septembra. Autobusy mestskej hromadnej dopravy budú v úseku premávať od zajtra.

Na kruhovom objazde Moldavská budú mať pred autami po novom prednosť električky. „Tým, že električky zatiaľ nejazdia, doprava tu bude fungovať zatiaľ tak ako predtým,“ spresnil Petruško. Podľa jeho slov sa z výjazdov zároveň rozšírili odbočovacie pruhy.

Podľa zhotoviteľa prác bola stavba náročná. Ako uviedol riaditeľ spoločnosti Eurovia SK Štefan Bálint, najkomplikovanejšie bolo pracovať počas prevádzky dopravy. „A samozrejme siete, o ktorých sme nevedeli, ale o ktorých nevedeli ani ich správcovia, to bola katastrofa,“ dodal.

Počas stavby MET sa zrekonštruovalo asi 14 kilometrov koľajníc. Ako uviedol, okrem iného sa použilo približne 120.000 ton kameniva a 40.000 metrov kubických betónu. „Zemné práce išli do státisícov, bola to náročná líniová stavba,“ dodal s tým, že na stavbe bolo v závislosti od typu prác v priemere 250 až 350 ľudí.

Investorom MET bolo mesto Košice. Projekt bol spolufinancovaný z Operačného programu integrovaná infraštruktúra, cena diela dosiahla takmer 78,5 milióna eur bez DPH.

Magistrát plánuje zrekonštruovať aj električkové trate, ktoré obnovou zatiaľ neprešli. V súčasnosti prebieha proces verejného obstarávania na zhotoviteľa projektovej dokumentácie ďalšej etapy MET.

Klientská zóna

U nás sa dejú veci

U nás sa dejú veci

29. marca – 1.apríl Tradičná slovenská Veľká noc

Múzeum oravskej dediny v Zuberci

29. marca – 1. apríl Veľká noc na hrade Beckov

29. marca - Ekumenický pašiový sprievod

Mlynská ulica Košice