Žilina: Mesto spustí vlastný elektronický systém evidovania podnetov od občanov
Žilinská samospráva spustí od 1. februára vlastný elektronický systém evidovania podnetov od občanov s názvom Podnet pre mesto.

25.01.2024 | Žilinský kraj | Autor: TASR

        Žilina 25. januára (TASR) - Činnosť portálu Odkaz pre starostu ukončí k 30. júnu 2024. Podnety, ktorých stav zostane v riešení, sa premiestnia do nového systému. TASR o tom informovala Katarína Gazdíková zo žilinskej radnice.
        Občan nahlási v novom systéme podnet prostredníctvom webovej stránky mesta Žilina na horný panel - Podnet pre mesto. "Vyplní základné informácie ako lokalita, názov, kategória, fotografia či kontaktné údaje. Po odoslaní podnetu dostane automatickú odpoveď s potvrdením prijatia podnetu. Podľa zadelenej kategórie príde na príslušný odbor podnet, ktorý má riešenie v kompetencii," konkretizovala Gazdíková.
        Žilinský primátor Peter Fiabáne podotkol, že v posledných rokoch stúpol počet podnetov, ktoré prichádzajú či už prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu, zo sociálnych sietí, od poslancov, z výborov mestských častí alebo smerujú priamo na zamestnancov mestského úradu. "Z dôvodu skvalitňovania a zefektívňovania spracovávania všetkých podnetov sme sa rozhodli zaviesť novú internú platformu. Prostredníctvom nej sa budú nahlasovať všetky nápady a návrhy od občanov jednou cestou, aby sa predišlo duplicitným podnetom a v konečnom dôsledku sa tak skráti doba ich riešenia," vysvetlil.
        Cez portál Odkaz pre starostu samospráva evidovala v minulom roku 1182 podnetov, čo predstavuje o 152 podnetov menej ako v roku 2022. Najčastejšie nahlasované podnety sa týkali zelene a životného prostredia, ciest a chodníkov, mestského mobiliáru a dopravného značenia. Od 1. februára mesto bude využívať vlastný elektronický systém evidovania podnetov od občanov.
        Portál Odkaz pre starostu využíva žilinská radnica od roku 2019. "Za rok 2023 vyriešila samospráva 361 podnetov, v riešení ich eviduje 715, 101 sa uzavrelo a päť je neriešených. Podnety sa po nahlásení zaevidujú a priradia na jednotlivé odbory. Doba vyriešenia sa líši v závislosti od druhu podnetu, legislatívnych postupov, kapacitných a časových podmienok dodávateľov materiálov, poveternostných podmienok, ale aj finančných prostriedkov, ktoré má mesto pre konkrétne účely vyčlenené," uzavrela Gazdíková.

Foto: Unsplash.com/John Schnobrich

Klientská zóna

U nás sa dejú veci

U nás sa dejú veci

19. apríla - Slávnostné uvedenie Zámockej Medoviny

Smolenický zámok

20. apríla - Otvorenie letnej turistickej sezóny na hornej Nitre

Bojnice

20. – 21. apríla - Bratislavské mestské dni

Bratislava