Ilustračné foto: Olympijský víťaz v chôdzi na 50 kilometrov Matej Tóth (uprostred) navštívil v rámci turné po školách, na ktorých pôsobí Športová akadémia Mateja Tótha Základnú školu Strážnicka v Skalici, 21. mája 2019. EASYFOTO TASR - Vladimír Miček.
Základná škola (ZŠ) Radovana Kaufmana v Partizánskom má ako prvá na Slovensku k dispozícii novú hybridnú digitálnu učebňu. Žiaci a pedagógovia ju budú môcť od štvrtka využívať aj na vyučovanie telesnej výchovy dištančnou formou. Na škole zrealizujú i výskum zavedenia tretej hodiny telesnej výchovy.
Digitálnu učebňu poskytla škole súkromná spoločnosť, tá spolupracuje i so športovou akadémiou Mateja Tótha, do ktorej sa ZŠ zapojila. Technológia, ktorá je tam zavedená, prináša väčšiu interakciu. "Prichádzame s konceptom platformy, ktorá bude multifunkčne používaná pre výučbu. Bude prinášať hravé vyučovanie," priblížil Marián Puttera zo spoločnosti Cisco system Slovakia.
Novú učebňu ocenil i olympionik Tóth, ktorý je podľa svojich slov veľmi rád, že technológie vieme využiť na prospešné veci, ako na prenášanie obsahu k deťom do tried, zvlášť v tomto čase. "Digitalizácii sa nevyhneme, musíme sa jej prispôsobovať a hľadať formy, ako sa čo najviac dostať k deťom," podotkol Tóth.
"Učebňa je prvá na Slovensku, ale zároveň veríme, že nie posledná. Digitalizácia a šport našich škôl je prioritou. Hovoriť o všetkých týchto dôležitých oblastiach naprieč všetkými predmetmi je mimoriadne dôležité a je to práve to, čo nás pandémia naučila. Nedeliť predmety na izolované časti, ale prierezovo sa dotýkať všetkých predmetov," skonštatovala štátna tajomníčka Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Svetlana Síthová.
Toto je podľa nej i cieľom reformy, ktorú rezort pripravuje v rámci kurikurálnych zmien. Tie sú podľa Síthovej jednou zložkou, druhou je práve digitalizácia škôl. Ako priznala, tam rezort vníma obrovský dlh, k čomu dopomôže i Plán obnovy a odolnosti.
Za veľký prínos pre mesto označil novú učebňu primátor Partizánskeho Jozef Božik, podľa ktorého sa môže využívať na viacero predmetov, vrátane telesnej výchovy.
Škola sa zapojí i do výskumu zavedenia tretej vyučovacej hodiny telesnej výchovy, a to prostredníctvom žiakov štvrtého ročníka. Táto otázka sa podľa štátnej tajomníčky na rezorte školstva aktívne rieši, podmienená je však dátami a výstupmi, čo to prináša a zlepšuje, na úkor čoho bude tretia hodina, prípadne či budú deti dlhšie v škole. "Všetky dôsledky, ktoré to prinesie, kým to zavedieme, musíme mať zodpovedané," dodala.