Priamy predaj na Slovensku rástol aj napriek koronakríze
Nové štatistiky potvrdili, že odvetviu priameho predaja sa darilo aj počas pandemického roka 2020. 

23.09.2021 | Bratislavský kraj | Autor: Maria Tariskova/OTS

Čísla z prieskumu Svetovej federácie priameho predaja (WFDSA) dokazujú, že rastúci trend v tomto sektore nevládne len v predajoch, ale aj v počte priamych predajcov, a to vo svete i na Slovensku. Aj naďalej pritom v našich končinách prevládal priamy predaj kozmetických výrobkov.

 

Globálna pandémia koronavírusu určitým spôsobom poznačila mnohé odvetvia a inak tomu nebolo ani v priamom predaji. Napriek tomu sa tento sektor teší aj v roku 2020 výborným výsledkom. Celosvetové predaje vlani dosiahli viac ako 179 miliárd amerických dolárov a priamemu predaju sa vo svete venovalo viac ako 125,4 miliónov ľudí. Až 22-percentný podiel na trhu majú pritom Spojené štáty americké, 11% trhu ovláda Čína a na tretej priečke sa s 10% nachádza Nemecko, ktoré oproti posledným štatistikám predbehlo Kóreu.

 

Slovensko nezaostáva

Pozitívny trend môžeme pozorovať aj v sektore priameho predaja na Slovensku,  na ktorom zaznamenal medziročný nárast tržieb až o 7%, čo predstavuje  11 miliónov eur. Tržby tak v roku 2020 dosiahli úctyhodných 179 miliónov eur. „Nedávne vydanie štatistík priameho predaja za rok 2020 prinieslo dobré správy. Potvrdilo sa, že priamy predaj na Slovensku opäť vzrástol. Dosiahnuť tak skvelý výsledok v covidovom období znamenalo tvrdú prácu našich členov a nezávislých priamych predajcov v úplne nových podmienkach,“ hovorí Lucie Záleská, predsedkyňa Združenia priameho predaja.

 

 

 

Keďže sa rok 2020 niesol v znamení online nákupov, na bezpečný nákup z pohodlia domova vsadili ľudia aj v prípade produktov priameho predaja, čomu sa museli prispôsobiť najmä predajcovia a samotní členovia Združenia priameho predaja (ZPP). „Spoločnosti priameho predaja museli rýchlo reagovať na danú situáciu a preniesť aktivity do online prostredia, zaviesť nové digitálne platformy pre prevádzku obchodu“, vysvetľuje pani Záleská. Jedným dychom však dodáva, že osobný kontakt, špecifický práve pre priamy predaj, je nenahraditeľný ako pre predajcov, tak aj pre mnohých spotrebiteľov.

 

Pandémia sa prejavila aj v počte priamych predajcov. Keďže mnoho ľudí počas nej prišlo o prácu, alternatívu hľadali práve tu. Počet priamych predajcov sa za rok 2020 ustálil na čísle 220 137, čo je až o 10 482 predajcov viac, než rok predtým.

 

 

 

Kozmetika či wellness

V celosvetovom ponímaní vedú v priamom predaji tržby z wellness produktov (36%), nasleduje kozmetika (26%) a napokon produkty určené pre domácnosť a výrobky dlhodobej spotreby (14%). Na Slovensku predali priami predajcovia najviac kozmetiky (36%), wellness produktov či výživových doplnkov (33%), výrobkov určených pre domácnosť a výrobkov dlhodobej spotreby (26%).

 

O Združení priameho predaja

Združenie priameho predaja (ZPP) bolo založené v roku 1995 a je hlavným predstaviteľom priameho predaja na Slovensku. Jeho úlohou je obhajovať záujmy svojich členských firiem a zároveň spotrebiteľa. Na Slovensku ZPP združuje celkom 8 členov – Amway, Herbalife Nutrition, Just, Mary Kay, Nu Skin, Oriflame, PartyLite a Zaren.

Klientská zóna

U nás sa dejú veci

U nás sa dejú veci

29. marca – 1.apríl Tradičná slovenská Veľká noc

Múzeum oravskej dediny v Zuberci

29. marca – 1. apríl Veľká noc na hrade Beckov

29. marca - Ekumenický pašiový sprievod

Mlynská ulica Košice