Bánovský výrobca obuvi Gabor dosiahol vlani tržby vo výške 75,988 milióna eur. V porovnaní s rokom 2018 mu tak klesli o 12,5 percenta. Osobné náklady spoločnosti za minulý rok dosiahli 20,6 milióna eur, do strojov a zariadení investovala 500.000 eur.
„V roku 2019 priemerná denná produkcia dosiahla 11.600 párov topánok, celkovo spoločnosť vyrobila 2,61 milióna párov dámskej obuvi, o takmer desať percent menej ako v predchádzajúcom roku,“ informovala o tom ďalej v utorok TASR Adriana Bednárová, ktorá zodpovedá za komunikáciu firmy. Spoločnosť ku koncu roka 2019 zamestnávala 1354 pracovníkov.
„Vzhľadom na stav zákaziek počítame v roku 2020 s objemom výroby na úrovni približne 2,5 milióna párov obuvi. Hlavným cieľom v nastávajúcom období bude zníženie fluktuácie a udržanie zamestnanosti,“ načrtol konateľ spoločnosti Juraj Vodička.
Firma bude podľa neho naďalej venovať pozornosť optimalizácii procesov a nákladových štruktúr a vytvárať podmienky na zvyšovanie produktivity práce a zlepšovanie kvalitatívnych parametrov.
„Licenciu na obuv značky Camel Active vlastnila spoločnosť Gabor od roku 2001, na ďalšie obdobie však licenčnú zmluvu nepredĺžila a ukončí ju poslednou kolekciou jar/leto 2020. Novinkou je, že Gabor vstupuje na trh pánskej obuvi so značkou Pius Gabor,“ priblížila Bednárová.
Tento rok na výrobu obuvi v Bánovciach nad Bebravou, tak ako na iné výrobné podniky, mali vplyv bezpečnostné opatrenia súvisiace s pandémiou ochorenia COVID-19. Zo zdravotno-preventívnych dôvodov spoločnosť na prelome marca a apríla prerušila výrobnú činnosť v celkovom rozsahu ôsmich pracovných dní a následne ďalšie dva týždne čerpali zamestnanci celozávodnú dovolenku pre obmedzenie dodávok materiálov. „Toto opatrenie však neohrozí pokračovanie podnikateľskej činnosti a vedenie spoločnosti sa zasadzuje o stabilitu výrobného závodu a udržanie zamestnanosti na rovnakej úrovni ako pred vypuknutím pandémie,“ skonštatovala Bednárová.