Občianske združenie (OZ) Kopaničiarsky región - miestna akčná skupina (MAS) udelilo 31 produktom certifikát značky „Kopanice regionálny produkt“. TASR informoval projektový manažér MAS Peter Nemček.
Cieľom značky je podpora miestnych výrobcov, producentov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú a podporujú tradičné hodnoty. "Zámerom regionálneho značenia je stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb, zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, charakteru vidieckej krajiny a podpora využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín," uviedol pre TASR projektový manažér.
V rámci žiadateľov boli takí, ktorí si rozširovali sortiment produktov s týmto označením, ale aj noví žiadatelia. "Medzi novými sú napríklad dvaja včelári z obce Podbranč. Včelárstvu sa venuje aj nezisková organizácia zo Starej Turej Švajčiarska misia viery, ktorá má sortiment tvorený aj ovocnými výrobkami, ako sú sirupy, džemy, zaváraniny, sušené ovocie či čaje," uviedol manažér MAS.
Značka je určená pre výrobcov, producentov a poskytovateľov služieb z regiónu. "Ide o obce a mestá Brestovec, Brezová pod Bradlom, Bukovec, Bzince pod Javorinou, Hrachovište, Hrašné, Chvojnica, Jablonka, Kostolné, Košariská, Krajné, Lubina, Myjava, Podbranč, Podkylava, Polianka, Poriadie, Prašník, Priepasné, Rudník, Sobotište, Stará Myjava, Stará Turá, Vaďovce, Višňové a Vrbovce," doplnil Nemček.
V tejto tradícii plánuje skupina pokračovať. "Mali sme záujemcov, aby ich produkty získali značku, ale nestihli spracovať podklady. Možnosť uchádzať sa o ňu budú mať aj v tomto roku. Ďalšiu výzvu vypíšeme v septembri alebo októbri a v decembri by si certifikáty mohli prevziať ďalšie produkty," informoval Nemček.
Regionálna značka sa udeľuje na produkty, výrobky, ubytovacie a stravovacie služby v cestovnom ruchu či služby súvisiace so spracovaním regionálnej poľnohospodárskej produkcie. "Musia spĺňať certifikačné kritériá, ktoré garantujú pôvod v regióne a predovšetkým kvalitu. Momentálne je držiteľom značky 17 produktov a služieb," informoval projektový manažér.
Ohodnotené produkty dostávajú certifikáty, ktoré však nebudú jediným benefitom. "V súčasnosti vylepšujeme webové stránky MAS-ky, kde pribudne eshop, v ktorom tieto výrobky budeme ponúkať. Zároveň sme vytvorili video o našej kancelárii, kde takisto tieto výrobky ponúkame," doplnil Nemček.