Ilustračné foto. Archív TASR.
Banská Bystrica 24. septembra (TASR) - Celoeurópska kampaň za udržateľnú mestskú mobilitu s názvom Európsky týždeň mobility (ETM) vyvrcholila v nedeľu (22. 9.) dňom bez áut. Do tohtoročnej kampane sa na Slovensku zapojilo 67 samospráv a 42 inštitúcií, témou ročníka bol verejný priestor. TASR o tom informoval manažér pre komunikáciu Slovenskej agentúry životného prostredia (SAŽP) Roman Lebeda.
Téma tohtoročnej celoeurópskej kampane mala upriamiť pozornosť na zlepšenie kvality života v mestách a podporu infraštruktúry zameranej na ľudí. Posledný deň kampane, ktorý sa nazýva Deň bez áut, niektoré samosprávy využili na uzavretie ulíc pre autá a umožnili verejnosti zažiť verejný priestor iným spôsobom.
Do ETM sa na Slovensku tento rok zapojilo takmer 70 samospráv a viac ako 40 inštitúcií. "Zamestnanci vymenili autá za bicykle, rodičia nechali doma autá a sprevádzali skupiny detí na ich ceste do školy. Niektoré samosprávy okrem cyklojázd, vzdelávania a workshopov zasiahli do dopravy aj výraznejšie a uzavreli niektoré ulice pre dopravu a sprístupnili ich iba chodcom a cyklistom," priblížil Lebeda.
Samosprávy a inštitúcie, ktoré sa do celoeurópskej kampane zapojili, sa môžu prihlásiť do národnej súťaže o Cenu ETM. Subjekty pri prihlásení vyplnia informácie o tom, aké aktivity v rámci kampane vykonávali, výsledky súťaže budú vyhlásené 22. októbra v Banskej Bystrici. "Chceme ich takto odmeniť za to, že vytvárajú podmienky pre udržateľnú mobilitu a lepšie životné prostredie. Rovnako inšpirujú ostatné samosprávy, aby sa vybrali cestou čistej mobility," uviedol generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.