Ilustračné foto. Archív TASR.
Košice 8. augusta (TASR) - Mesto Košice v najbližších dňoch podpíše zmluvu s úspešných uchádzačom verejného obstarávania (VO) na nákup 11 elektrobusov vrátane výstavby súvisiacej infraštruktúry. Informuje o tom magistrát na svojej webovej stránke.
Zákazka bola rozdelená na dve časti. V prvej, týkajúce sa nákupu elektrobusov, uspela skupina dodávateľov SOR Libchavy a Škoda Electric. "Rámcová zmluva na dodávku elektrobusov počíta s dodaním 30 vozidiel. V budúcnosti tak bude možné pri získaní ďalších finančných prostriedkov zakúpiť ďalšie vozidlá. Na dodanie 11 plne elektrických autobusov za 8.937.500 eur bez DPH bude mať spoločnosť 12 mesiacov," uvádza mesto s tým, že pôjde o nízkopodlažné 18-metrové kĺbové vozidlá, ktoré budú disponovať klimatizáciou a viacerými smart technológiami.
Výstavbu infraštruktúry pre elektrobusy zabezpečí spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava. Spoločnosť uspela vo VO s ponukou viac ako 4,22 milióna eur bez DPH. V zmysle zmluvy o dielo má firma na dokončenie prác 15 mesiacov.
Magistrát pripomína, že na prvú etapu projektu s názvom Verejná osobná doprava s nulovými emisiami v meste Košice získal z eurofondov prostredníctvom Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR takmer 14 miliónov eur. "Našim dlhodobým cieľom je moderná a ekologická MHD. Ide o ďalší krok na tejto ceste a spolu s Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK) pripravujeme ďalšie projekty na čerpanie financií z eurofondov, ktoré zlepšia dopravnú infraštruktúru a zvýšia komfort cestovania v prostriedkoch MHD," uviedol primátor Jaroslav Polaček.
Nové elektrobusy majú jazdiť na linke č. 71 z Lingova na zastávku Kláštor v mestskej časti Sídlisko KVP, respektíve na linke č. 72 z Lingova na Grunt v mestskej časti Myslava. Nabíjanie bude zabezpečené na konečných zastávkach KVP Kláštor a Lingov, kde bude dobíjanie zabezpečované z existujúceho trolejového vedenia, a v depe DPMK na Hornádskej ulici.
Veľkokapacitné elektrobusy dobíjané pomocou výsuvného pantografu majú byť jedným z krokov, ako postupne znížiť podiel vozidiel s naftovým pohonom zo súčasných zhruba 85 percent na polovicu.